Tuesday, August 18, 2009

AKU, AKU, DAN AKU LAGI



Erm.. dah lama tak buat ape2 coretan asik upload lagu je..hik2.. sbb tak sempat.. byk keja.. keja tetap kat fesbok..kui2.. tgh2 dok review staf2 aku untuk penilaian.. tetiba aku teringat b4 aku dpt keja kat sini..huhuhu.. gado2 ngan umi n abah.. smpi aku merajuk n x nk ckp ngan deran..hahaha.. lawak2..

Benda ni bermula bila che za aku sibuk la nk suh aku keja kat tempat tu.. dia ckp if aku pgi interview dia konfident aku akan dpt keja ni..huhuhu.. sbb dia kata bos nk org mcm aku.. erm MCM AKU?? MCM NE TU??.. aku pun kata ok la..interview dlu.. x bermakna aku nk kerja..

*TARAAAAA tiba lah hari interview.. erm.. aku dah bg pg.. layan fesbok jap.. then siap kan resume yg tak berapa bgs.. sbb yg bgs kat kl..(aku harap x dpt keja ni).. time aku duk siapka resume mak aku tetiba dtg n sibuk je nk tgk ape aku buat.. sbb dat time jari kelingking aku sakit *(bekas patah tumbuk wiser keta sampi pecah sbb gado ngan ex aku)aku telah meninggikan suara aku (sgt la derhaka).. mak aku tetiba ngan muke sgt seday blah dr situ n msk bilik dia.. then aku meneruskan keja aku... kemudian aku bersiap untuk pergi.. sbb nk dpt restu pyer pasal.. aku pun msk bilik umi untuk mencium dahi n tangannyer.. tp dia senyap.. aku mula la nk angin kan.. aku dah nk baik2 buat mcm tu plak.. dgn tidak kata sepatah pun aku kuar dr bilik umi n aku trus msk bilik aku salin pakaian n tdo..(aku ni kepala batu n angin).

Seketika kemudian.. umi aku msk bilik cuba berborak ngan aku.. aku wat bodo je.. then dia ckp x kesian kat makcik aku ke?? xkan xnk g interview.. erm aku pun dgn mood bengan pg.. umi pun nk follow gak bila aku g kan.. aduh.. mcm aku x bley buat sdri!!! aku dah r dah 28 thn!!! x faham... tmpt keja aku tu 2 min dr umah..(dgn keta k) MD sdri yg interview aku.. aku just buat ala kadar.. lepas selesai.. aku balik n smbg tdo..hahahah..(sape suh paksa aku blk klate!!!!!!) tak smpi sejam makcik aku call umi ckp bos nak aku keja.. byk bdk yg dia interview tp aku yg paling best n sesuia.. mana tak nyer dia tanyer aku nk gaji berapa dia bg.. wah gitu!!..

Crita di atas baru pasal nk g interview.. x msk g nk start keja.. satu umah pening ngan kerenah aku..huhuhu.. nnt aku crita g!!

0 comment ada rupenyer..kui3: